Cu biclele prin Provence

printre viile din Provence

Ba, cica se zice ca la mine aici desi scrie PACA, nu e chiar Provence, ca e prea multi oameni cu bani. Asa ca, atunci cand a venit fratele Matei in vizita am zis sa mergem si noi sa vedem cum e pe acolo, intr-un mod mai smechereanu – adica cu biclele. MIMV (Matei Imi Plac Vaile) isi inchiriase deja o bicla cam obosita cu care am haladuit pe stancile si pe colinele de pe malu marii, asa ca, dupa ce s-a saturat de asa ceva, intr-o dimineata, am pus biclele in portbagaju’ (extins pe banchete)  masinii si am luat-o spre Apt. De la Aix tot urci pe nationala, la un moment dat intri prin niste defilee, destul de marfa.

Cam cum ar fi pe hartzda asta

harta drum

Apt e un orasel ceva mai rasarit printre toate satucele de pe acolo, in sensul ca are un Carrefour, un Conforama, and shit. Acolo ne-am parcat pe  undeva pe langa o pista de bicilete si ne-am echipat de drum. Printre altele Matei a constatat ca nu a luat cardul aparatului foto asa ca a facut poze doar cu telefonul. Asta a fost.

Din Apt, dupa ce ne-am invartit un pic in cautarea traseelor marcate de bicicleta care le vazusem eu pe net aici http://www.ot-apt.fr/ballades/velo_luberon.htm am hotarat sa o luam spre iesirea din oras spre Roussillon, si vedem noi ca marcajele alea nu prea se vedeau. La inceput o luam pe o sosea mai ingusta, doar pentru biciclete si mergem vreo 2 -3 km asa, d-am pulea pana ajungem la o intersectie si o luam pe sosea. Mare pericol nu este, ca in zona sunt mai multe biciclete decat masini pe sosele, si localnici par obisnuiti.

io pe bicla

Urcam relativ lejer spre Roussillon, acolo e o zona cu mult ocru, un fel de roca mai moale portocalie … plm. Distanta e ceva gen 10 km, nu e mult. Pe drum imi dau seama ca saua mea are furca mult prea scurta, trebuie sa-mi iau una mai lunga ca sa dau mai eficient la pedale.

roca de Roussillon

Din pacate nu urcam in orasul vechi, suntem in trecere, plus ca parea destul de aglomerat si ar fi fost mai complicat cu bicicletele. Coboram pe o sosea goala, la un moment dat ne hotaram sa o luam pe coclauri, mai pe offroad asa pe un drum de tara, printre vii.

iar vii

pe drum

Erau si tot felu de campuri, flori, plm.

un camp cu maci

Din zona aia am continuat cand pe campuri cand pe sosele spre St. Saturnin-les-Apt, ratand Gordes sau Bonnieux care cica ar mai fi misto.Pe la Gordes sunt scenele alea misto, din filmu “ala”.

Spre St. Saturnin e un pic de urcat, ca e pe un deal pe la 400 de m mi se pare. Inainte de St. Saturnin gasesc un loc unde sa ma pis, in spatele la niste plante.

iar pe sosea

mateias

De la St. Saturnin e o coborare misto de vreo 10 km, poate mai mult pana in Apt, unde am ajuns spre seara.

back to Apt

Tura s-a terminat apoteotic intr-un birt local unde baietii se uitau la tv la un meci al lui Marseille.

in birt

Ca o concluzie, mi-am dat seama ca de fapt nu am atins cele mai interesante chestii din zone, dar a fost o tura misto, “un pic ca’n Mehedinti” cum zicea Matei. In total intre 40 si 50 de km in general pe sosea cu o portiune de drum forestier, relativ lejereanu.

Cam asa ar fi traseul … in mare.

harta pe bicicleta

Alte cateva poze:

io pe bicla

pauza la vie

2 comments on “Cu biclele prin Provence

1. Ba baieti, da de ce nu incercati cursiera pe sosele si forestiere din astea bune? Poti ajunge si la 100 de km pe zi si e mult mai comod.

2. Deodorel Post author

pt ca initial era vorba sa bagam doar ture de munte cu stanci cu balarii etc si de aia lui matei i-am inchirat o bicla corespunzatoare.

Submit comment

Allowed HTML tags: <a href="http://google.com">google</a> <strong>bold</strong> <em>emphasized</em> <code>code</code> <blockquote>
quote
</blockquote>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.